Upravit stránku

Prečo sú omega-3 nenasýtené mastné kyseliny tak dôležité pre naše telo?

Spolu s bielkovinami a sacharidmi predstavujú tuky jednu zo základných stavebných zložiek ľudského organizmu. Hoci sú často brané ako negatívna súčasť tela, pre jeho zdravie a správny vývoj sú absolútne nevyhnutné. Predstavujú dôležitú zásobáreň energie, dokážu rozpustiť významné vitamíny (A, D, E alebo K), majú štrukturálnu funkciu v bunkových membránach, a tiež chránia vnútorné orgány pred poškodením. Medzi tuky zaraďujeme tiež tzv. esenciálne nenasýtené mastné kyseliny, všeobecne známe skôr pod označením omega-3 alebo omega-6.

 

Tie by mali byť zastúpené v ľudskom tele v ideálnom harmonickom pomere 2: 1 (omega-6: omega-3). Vplyvom nevhodného stravovania a príjmu mastných kyselín typu omega-6 však tento pomer stúpa až na 50: 1, čo je pre ľudský organizmus nielen nevhodné, ale v mnohých prípadoch aj veľmi nebezpečné. Aby sme tento pomer udržali na optimálnej úrovni, je potrebné telu dodávať dostatok omega-3 mastných kyselín prostredníctvom správnej stravy či vhodných výživových doplnkov, pretože ľudské telo si ich žiaľ nevie vytvoriť de ​​novo samé.

Omega-3 ako prevencia proti zdravotným problémom

Omega-3 nenasýtené mastné kyseliny, najmä DHA je absolútne kľúčová pre správny vývoj a činnosť mozgu. Správny pomer omega-3 a omega-6 v ľudskom organizme by mal fungovať ako účinná prevencia proti kardiovaskulárnym ochoreniam. Príznaky nedostatku omega-3 mastných kyselín môžu zahŕňať únavu, zlú pamäť, suchú kožu, srdcové problémy, zmeny nálady či depresie.

  • Omega-3 (EPA a DHA) prispievajú k normálnej činnosti srdca
  • DHA je významná pre správny vývoj a činnosť mozgu a k udržaniu normálneho stavu zraku

Kde sa omega-3 kyseliny nachádzajú?

Omega-3 nenasýtené mastné kyseliny sú obsiahnuté vo všetkých druhoch rýb, ktorým slúži ako ochrana proti chladu. Najväčšie množstvo omega-3 (EPA a DHA) obsahujú najmä ryby z chladných vôd, ako je losos, sleď, makrela či tuniak. V 100 g mäsa je obvykle približne 1 g omega-3. Telo si čiastočne dokáže EPA a DHA vytvoriť premenou z ALA. Najväčším zdrojom ALA je ľanové semienko a z neho vylisovaný ľanový olej. Ďalšími zdrojmi sú napríklad brazílske, vlašské alebo pekanové orechy, chia semienka, sójové bôby, fazuľa, olivy či špenát.

 Lekári a špecialisti na výživu odporúčajú zaradiť do jedálnička najmä morské ryby a to ideálne hneď 2x týždenne, aby malo telo šancu získať dostatok omega-3 mastných kyselín a vyrovnať pomer voči nadbytku omega-6. Súčasné stravovacie návyky vedú k nadmernému príjmu omega-6 mastných kyselín, pretože sú obsiahnuté vo vyprážaných jedlách či prepálenom oleji. Najjednoduchšou cestou ako tieto výživové prehrešky napraviť, je zaradiť do jedálnička vhodné výživové doplnky.

Produkty radu MaxiCor® - omega-3 od českého výrobcu

Pretože je veľmi náročné získať potrebné množstvo omega-3 z bežnej stravy, priviedli sme na svet produktový rad výživových doplnkov MaxiCor®. Vďaka zloženiu dodajú vášmu telu omega-3 nenasýtené mastné kyseliny. K výrobe týchto prípravkov sa používa výhradne špeciálne čistený olej z morských rýb, vďaka mnohým testom a certifikáciám je zaručená maximálna kvalita a úplná nezávadnosť.

Kde produkty z radu MaxiCor® zoženiem?

Výživové doplnky MaxiCor® basic, MaxiCor® forte a MaxiCor® MaxIQ zakúpite v lekárňach a v našom internetovom obchode www.farmax.sk/srdce - pohodlne a za najvýhodnejšiu cenu.